https://response.jp/article/img/2020/12/09/341120/1586970.html
トヨタ自動車は、FCV(燃料電池自動車)『MIRAI(ミライ)』をフルモデルチェンジし、12月9日より販売を開始した。
初代MIRAIは、ゼロエミッションでありながら短い燃料充填時間で長い航続距離を可能とする「究極のエコカー」として2014年に登場。世界に先駆け量産を開始した革新的なFCVとして注目を集めた。その一方、導入初期では供給能力に制約があり、乗車定員や航続距離などの要望もあった。
トヨタは新型MIRAIについて、「あらゆる瞬間で『このクルマはいい、本当に欲しい』と思ってもらえる、未来のプレミアムカーを提供すること」を目標に定めた。
□スタイリングコンセプトは「SILENT DYNAMISM」
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トヨタ MIRAI 新型
新型MIRAIは、環境車だからではなく、スタイリングで選ばれるクルマを目指し、「SILENT DYNAMISM」をコンセプトにデザインを造り込んだ。エクステリアはスピード感あふれるプロポーションと大胆な面の変化を重視した造形を、インテリアは運転する楽しさと先進感の中のくつろぎをそれぞれ高次元で融合。
ボディカラーは、スタイリングを際立たせる陰影感と鮮やかさを兼ね備えた新色「フォースブルーマルティプルレイヤーズ」を含む全8色をラインアップする。
□FCVならではの静かで滑らかな乗り心地
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トヨタ MIRAI 新型の燃料電池ユニット
小型・高出力化したFCスタックは、踏んだ瞬間からトルクが立ち上がり、どこまでもスムーズに伸びる、FCVならではの加速特性を発揮する。このFCスタックをフード下に、モーターと駆動用バッテリーはリヤに配置。水素タンクも含めたFCシステムの最適な配置により、前後50:50の理想的な重量配分を実現した。
プラットフォームは『クラウン』などFR高級車用として定評あるTNGA「GA-L」をベースに、リヤなど各部の構造を見直し、徹底的にボディ剛性や遮音対策を強化。これらにより、意のままのハンドリングと静かで滑らかな乗り心地を高度に両立させ、FCVならではの走りを実現した。
>>2 へ続く
2020年12月9日(水)12時00分
レスポンス(Response.jp)
https://response.jp/article/2020/12/09/341120.html
It is Aston Martin when viewed from the side.
I found that moving to an area where I could let go of my car was much more economical and healthy.
EVだって同じ
早くアレルギー・喘息もろもろの原因のディーゼルトラックまで置き換えて欲しいわ
It is like this at the beginning.
EV is the same.
I want it to replace the diesel truck that causes allergies and asthma as soon as possible.
水素のメイン目的はトラックバスだからね。
乗用で使う奴は将来的にもあんまりいないだろうな。
The main purpose of hydrogen is a truck and a bus.
I don’t think there will be many people who use it for riding in the future.
航続距離を半分の400キロにしてもいいから、重点圧力を半分にしたほうが全体で効率がいい。
It consumes 20% of hydrogen energy, it is too stupid to fill hydrogen with high pressure.
Since the cruising range can be half of 400 km, halving the pressure half is more efficient overall.
Doesn’t it explode even if it is loaded with hydrogen and having an accident?
At least it have to be discounted to 5 million.
日米の基礎工業力の差が出たな
せいぜい株で儲けた金で値下げしな
精神力で戦うしかないなアメリカ
Double performance at the same price with Tesla.
There is a difference in basic industrial strength between Japan and the United States.
Cut prices with the money you made from stocks at best.
America has no choice but to fight with mental strength.
It’s better than Tesla, which scatters exhaust gas to make a ton of batteries, than a gasoline car.
このミライもそちら向けだろう。
日本のメーカーは日本市場を意識してくれるけど、他のメーカーはそうじゃなくなっていくだろうな。
Isn’t fuel cell vehicles first widespread in China, Europe, and the United States?
This Mirai will be for that too.
Japanese manufacturers are aware of the Japanese market, but other manufacturers will not.
Isn’t it take cost to check the hydrogen tank every year to maintain its durability?
ちょっと考えてもいい。
After subtracting the subsidy, it is 5.7 million.
It can be one of my option.
The government can openly support Toyota more than ever by promoting a carbon-free society.
初代試乗したけど、パワーあったな、でかかったけど
検討すっかな
It looks like a Lexus and looks cool.
I tried the first generation, that was powerful, it was big though.
I may think about it.
I think it’s better to separate for private cars for EVs and fuel cells for large cars such as buses and trucks.
For now, at best, it’s for lawmakers, local governments, and presidents of highly conscious companies.